E ele disse-me assim



יש סיפורים שמסתיימים עוד לפני שהם מתחילים.  זה היה אחד מהם. 


הוא היה עוין. לאחרונה הוא חשד באנשים שהכיר כל חייו.


- כמה יש כאן? אלף יורו? 


"אלף יורו", עניתי בנימה מתגרה. הוא אפילו לא הסתכל עלי, עין אחת על החמור ועין שנייה על האנשים שמולו. 


כשהתיישבתי לדבר עם מכר, הסתכלתי עליו כמה פעמים בשאלה, עד ששמעתי אותו אומר: "איזה אלף מקלות!" הנה 130, לעזאזל!

זה היה נכון. 130 מקלות. - ואז? האם ביקשת ממישהו אחר לספר לך, מפחד לגעת בכסף? תראו, זה לא בא ממקור רע. נראה שאתה אפילו לא מכיר אותי!

הוא עדיין נראה רע, עם שלושה או ארבעה בחורים שבהו בו.  כל מה שרציתי היה לספר לו סיפור גדול, עם התחלה, אמצע וסוף, כדי שלא אחגל פינות בשיחה שהייתי צריך, אבל יהיה זמן אחר לזה. 

אני לא זוכר מה אמרתי, לא מה שאל אותי המכר ומה עניתי לו, אותן שיחות מזדמנות שאם אדם לא נוגע אחד בשני, עונים על טייס אוטומטי, בסופו של דבר אומרים דברים שהוא לא צריך. אני יודע שזה לא היה שם, באותה שיחה, זה היה בעיניים שלו. קשוב. מתבונן בזעף שלו, מנסה להבין מה הוא חושב ומה גרם לו להיות כל כך קשה, מגרד את הגסות.

   החיים עשו את זה לאנשים, לפחות לחלק גדול מהאנשים. החיים היו תיבת פנדורה, אנשים היו קופסה של חיות. השיער המסודר, האף המכווץ, השפתיים הלחוצות והידיים היפות הרגילות, למרות העבודה. 


המכונית חנתה בצורה גרועה ושתי נסיעות עזבו, אבל נפרדתי בהתחמקות מהמכר ונעלמתי משם.

אחרי שבועיים-שלושה אני מקבל הודעה ממכר: הוא הזהיר אותך לא לדרוך שם שוב. הוא לא רוצה לראות אותך יותר.


הצטערתי שלא ידעתי את זה עד כל כך הרבה יותר מאוחר, אחרת הייתי חוזר לשם מוקדם יותר.


 


Comentários

Mensagens populares