Teška lekcija za naučiti

 




O takozvanom pitanju čovječanstva.

Vjerujem da je ova tema izašla 1990. godine, možda malo ranije, ali sam na nju naišao tek mnogo kasnije.

Vjerujem da smo naišli na stvari i ljude u pravo vrijeme. Kao šamar koji te budi, kao svjetlo u tami. Trebalo mi je pedeset pet godina da naučim da su sjene drugih sjene svih, s različitim licima, ali da možemo birati čime ćemo se hraniti, dok smo ovdje. Povređivanje boli svakoga. Osim sociopata, jer oni gube sjećanje na čovječanstvo i sposobnost da "uđu" na mjesto drugih. 

U razgovoru s bliskim članom obitelji, imao sam priliku, "in loco" da imam približnu sliku lika, i oprostim suvišnost koju su drugi imali o meni. I kroz njegove oči, mogao sam vidjeti zavist, maskiranu kao suosjećanje, ako je to moguće. Vjeruj mi, jeste. Možete provesti svoj život živeći s nekim, nikada nećete znati što oni nose u sebi, pogotovo što se vas tiče. I možeš osjetiti da je ta osoba tvoje ogledalo. U stvari, postoje dvije vrste ogledala: jedno od vaših uvjerenja i snova, i druga strana, vaših strahova i trauma. Šta god da rezonirate sa vama će očarati likove koji su povezani sa tim. Ali ti nisi ta slika. Ovo su projekcije. Naravno, postoje mnoga objašnjenja i teorije, od Junga, Freuda, preko Rogersa i svih učenjaka čovječanstva, mi smo uvijek više, iznad, iznad, iznutra. Nismo došli da ponavljamo obrasce. Nema evolucije u ponavljanju. Život gubi smisao u usporedbama. 

Jučer, kada sam promatrao dva mladunca mačke Minie, oboje tamne poput nje, mogao sam vidjeti da iako je ista u boji krzna, očima, ljepoti i savršenstvu, jedan od njih je bio sladak i voljan da ga mazi, a drugi vrlo agresivan, da se pobunila, čak i protiv vlastitog brata i da je to doprinijelo grčevima koje je slatko mladunče imalo nakon ove agresije,  i da je majka, ližući ih oboje jednako, ostala u sredini, između njih, štiteći obje strane, ali s percepcijom majčinstva, odlučila je da se pobrine za najkrhkije. Također sam vidio da su najagresivniji, kroz strah i pobunu, donijeli vidljive i nepovoljne rezultate za trio. Zamišljao sam da je to agresivno potomstvo jedno od nas, podložno najrazličitijim nehumanostima i spekulacijama okoline u kojoj se krećemo i bio sam u stanju da potvrdim da najranjiviji postaju jaki, a jaki slabe, pred okolinom. Sve ovisi o tome kako se nosimo s nedaćama. Što, kada se uzme u obzir kao cjelina, čini nas bolesnima ili uravnoteženima, to jest, sve ovisi o tome kako vidimo svijet izvan nas, ali prije svega o tome kako reagiramo na njega. 

Nema više zataškavanja situacija kada se probudimo. Mi ne prolazimo kroz tkaninu, pretvarajući se u stvarnost iluzorne boje koju smo odabrali. Da bismo rasli, kao čovječanstvo, moramo početi gledajući se u jebeno ogledalo. Šteta koju nanosimo u našem prolasku i u vezama koje stvaramo i njegujemo, s ovim okruženjem, otkriva točno tko smo i još više, što se očekuje od nas i sve alate koje imamo da se poboljšamo. Nehumanost pobjeđuje samo u nekim krugovima. Kada se probudimo, san je ostavljen iza sebe, iluzija savršenstva postaje nepotrebna, i ako se usudimo gledati u olupinu tih istih slika koje su se nekada sastojale od oblika naše stvarnosti, s transparentnošću i hrabrošću, shvatit ćemo da su one, na kraju krajeva, bile kože koje smo nekada nosili i koje sada, s ovom novom sviješću, ostavljamo iza sebe. Nemojmo biti romantični s objektivnim podacima. Ništa od onoga što smo bili više ne postoji u nama, one su samo zastarjele plazme, lišene anime, za koje se držimo kako bismo održali način postojanja i djelovanja, očito nadmašen životom, koji se usudio strgnuti skriveni veo stvarnosti s nas. Stvarnosti nisu potrebne dogme. A ako su kockice bačene, da parafraziram Sartrea, sljedeći potez je sloboda da budete drugačiji. Biti jednak je involuantno. Smrt je oslobođenje subjekta da preuzme drugi identitet, drugi način percepcije onoga što je prethodno završilo u uvali grešaka. Errare humanum est. 

Uzimamo oskudnu prtljagu onoga što vjerujemo da nam treba i hodamo, dalje od ruševina onoga što smo bili. Tuga postoji, tamo, ali pred nama je nova stvarnost koja možda neće imati sve dugine boje, ali će sigurno imati boju alba dimenzije. Još uvijek nepoznato, ali novo. Jednom kada saznamo, ne možemo se pretvarati da nismo znali.I mi umirujemo bolove, na putovanju, lakoća nam pomaže da shvatimo da su paktovi sa samim sobom najvažniji, oni koji moraju biti sačuvani, oni i izbori koji će se otvoriti, kroz našu predanost i vjernost sebi. Rođena si sama. Umireš sam. Zašto ne hodati istim putem?

Bez voća, želim samo pola. Dajem Torgi, u ovoj slobodi izbora za postizanje ciljeva. A ostali su ostali. Svako od nas će požnjeti ono što je posijao. I dalje sam bezuvjetna ljubav. Uvijek sam bio tvrdoglav. Taj stari dio mene ostaje. Ono što je ostalo od njega, još uvijek u meni, su njegovi plodovi, plodovi mog ljeta. Koji su moj identitet, u svijetu koji se usudio stvoriti neprijateljstva na mom plodnom tlu. Ono što su požnjeli od mene, gle, posijali su. Ono što žanjem od tebe, ovo je moja žetva. Naučena lekcija. 

Comentários

Mensagens populares